Werkwijze
Met een verwijsbrief van de huisarts of op advies van het jeugdteam van de gemeente waar je woont kun je je aanmelden bij mijn praktijk. Ik maak een inschatting of je inderdaad bij mij aan het juiste adres bent en ik bespreek of er een wachttijd is.
Ieder behandeltraject begint met één of meerdere intakegesprekken om je behandelvraag goed in kaart te brengen. Na de intakefase maak ik een behandelplan waarin de doelen van behandeling worden vermeld en de therapie die ik adviseer.
Vervolgens start de behandeling die kan variëren van enkele sessies tot een langduriger traject.
We sluiten de behandeling altijd in overleg af. Daarbij evalueer ik de behandeling met jou en bespreken we of er nog vervolgstappen nodig zijn.
Wachttijden
Er kan sprake zijn van een wachttijd. Gemiddeld is deze rond de twee maanden. In geval van spoed kan soms een uitzondering worden gemaakt. Dit gebeurt altijd in overleg met jou en eventueel met je verwijzer.
Voor baby’s en heel jonge kinderen wordt gestreefd naar een snelle start van het traject. Ook voor verwijzingen vanuit het Centrum voor Seksueel Geweld wordt gestreefd naar een snelle start.
Voor de meest actuele wachttijd kun je het beste even contact opnemen.
Annuleren
Een afspraak kun je uiterlijk 24 uur van tevoren afzeggen of verplaatsen via telefoon, voicemail of e-mail.
Wanneer je korter van tevoren afzegt, kan ik geen andere afspraak meer inplannen en breng ik €50,00 voor het gemiste gesprek in rekening.
Kwaliteit, klachten en privacy
- Praktijk voor Kind en Jeugd heeft het kwaliteitscertificaat van de beroepsvereniging voor psychologen (NIP). Dit houdt in dat de praktijk werkt volgens de richtlijnen van wetgeving en voldoet aan de professionele standaard voor psychologen.
- Als zorgverlener ben ik aangesloten bij een landelijke klachten- en geschillenregeling. Deze klachten- en geschillenregeling is opgesteld door P3NL (Federatie van psychologen, psychotherapeuten en pedagogen) in samenwerking met het Nederlands Instituut van Psychologen en is gericht op de geestelijke gezondheidszorg.
- Ben je niet tevreden over de behandeling of de manier waarop je werd benaderd, dan hoop ik uiteraard dat je dat met mij bespreekt. Mochten we er niet uitkomen dan heb je de mogelijkheid om contact op te nemen met de klachtenfunctionaris.
- Met je gegevens wordt zo zorgvuldig mogelijk omgegaan. Alleen de informatie die nodig is wordt gevraagd en bewaard. Hierbij worden de richtlijnen en termijnen zoals gehanteerd door de beroepsvereniging (NIP) en de gecontracteerde gemeente zo goed mogelijk nageleefd.
Meer weten?
Neem contact op voor meer informatie.